Menu

Manastirea Cotmeana

Important monument istoric medieval din sud estul Europei, manastirea Cotmeana este cea mai veche manastire din Tara Romaneasca.
Prima atestare documentara a Cotmenei este in data de 20 mai 1388, intr-un hrisov al lui Mircea cel Batran catre manastirea Cozia.
Construita in prima sa forma de Radu I, domnul Tarii Romanesti (1377-1389), biserica a fost refacuta de Mircea cel Batran (1386-1418) intre anii 1387-1389, constituind un excelent loc de popas pe drumul dintre Pitesti si manastirea Cozia, devenind una dintre ctitoriile de seama ale voievodului Mircea cel Batran, cu Hramul Buna Vestire si Taierea Capului Sf Ioan Botezatorul 29 august.
Constructia a fost restaurata in 1711 de Constantin Brancoveanu, domnul Tarii Romanesti (1688-1714), cand se inlocuiesc ancadramentele de piatra ale ferestrelor si usii de intrare in naos. In timpul ieromonahului Ilarion si Sofronie de la Cozia, se largeste pronaosul si se adauga un pridvor cu arcade pe latura nordica.
Restaurarile efectuate de catre Directia Monumentelor Istorice intre anii 1922-1924, 1959, 1972 au relevat forme originale ale edificiului.
Ansamblul feudal Cotmeana este format din: biserica, turnul, clopotnita si zidurile de incinta prevazute cu goluri de tragere, complexul fiind construit in scopuri strategice si de aparare.
Biserica, construita din caramida, este ornamentata in exterior, sub cornisa zimtata, cu discuri ceramice colorate utilizate pentru prima oara in tara Romaneasca in scop decorativ. In patrimoniul manastirii se afla cel mai vechi clopot din Tara Romaneasca, daruit de jupanul Dragomir in anul 1385.
Sapaturile arheologice au scos la iveala un tezaur de monede de aur, discuri ornamentale din teracota care sunt expuse la Muzeul Judetean Arges.
In anul 1990, ca si multe alte asezaminte monahale, cu osteneala si binecuvantarea P.S. CALINIC al ARGESULUI, manastirea Cotmeana a fost redeschisa si incredintata spre pastorie staretului Protosinghel Ioasaf Boiciuc, formand o obste monahala compusa din noua vietuitori.
In aceasta Sf. Manastire se savarseste zilnic Sf. Liturghie, iar miercurea si vinerea taina Sf. Maslu si Moliftele Sf. Vasile cel Mare.
Sapaturile arheologice au scos la iveala un tezaur de monede de aur, discuri ornamentale din teracota care sunt expuse la Muzeul Judetean Arges.
In anul 1990, ca si multe alte asezaminte monahale, cu osteneala si binecuvantarea P.S. CALINIC al ARGESULUI, manastirea Cotmeana a fost redeschisa si incredintata spre pastorie staretului Protosinghel Ioasaf Boiciuc, formand o obste monahala compusa din noua vietuitori.
In aceasta Sf. Manastire se savarseste zilnic Sf. Liturghie, iar miercurea si vinerea taina Sf. Maslu si Moliftele Sf. Vasile cel Mare.
Altar de credinta stramoseasca, manastirea Cotmeana dainuie de peste 620 de ani pastrand aprinsa candela credintei crestine a poporului roman-ortodox.
Manastirea Cotmeana a fost practic rectitorita intre anii 1990-2005, prin grija directa a parintelui Staret Ioasaf si a binecuviosului Episcop Calinic, al Argesului si Muscelului. Langa Biserica Veche (conservata ca monument istoric), a fost adaugata constructia unei biserici impunatoare, constructia de chilii, a unei trapeze si gospodarii anexe, Cotmeana devenind un impunator complex manastiresc care atrage saptamanal mii de pelerini din tara si strainatate, locul fiind renumit si datorita renumelui de exorcist capatat de Parintele Staret Ioasaf.

–––––––––––––

Being one of the most important medieval historical monuments from the south east of Europe, Cotmeana is the oldest monastery from the Romanian Country.
The first written document that certifies Cotmeana dates back to 20 May 1388, in a charter of Mircea the Old, addressed to the monastery Cozia.
In the beginning, the monastery was built by Radu The First, Romanian Country’s ruler (1377-1389). The church was rebuilt by Mircea the Old (1386-1418) between 1387-1389, the place being an excellent stopover on the route from Pitesti to Cozia monastery. It became one of the most important churches built by voievode Mircea the Old, having the titular saint The Annunciation and The Cutting of St. Joan’s Head in the 29th of August.
The building was reconditioned in 1711 by Constantin Brancoveanu, Romanian Country’s ruler (1688-1714), when the stones’ frameworks of the windows and the doors’ frames of the nave have been replaced. During the leromonahs Ilarion and Sofronie from Cozia, the prone has been enlarged and an arched threshold had been built on the north side.
The latest restorations made by the Historical Monuments; Department between 1922-1924, 1959, 1972, revealed the edifice’s original forms.
The feudal architectural complex has the church the tower, the belfry and the precinct walls for shooting, the complex being built for defense reasons.
The brick church is exteriorly decorated, under the clogged cornice, with colored ceramics used for the first time in the Romanian Country.
The monastery’s patrimony has the oldest bell from Walachia and it had been given by Dragomir in 1385.
The archeological diggings have revealed a golden coin treasure, ornamental terracotta tiles, which are exhibited at the Arges County Museum.
In 1990, like other religious places and with the blessing of His Holiness Calinic if Arges and Muscel, the monastery had been reopened and entrusted to the abbot loasaf Boiciuc who had formed a nine people religious parish.
The brick church is exteriorly decorated, under the clogged cornice, with colored ceramics used for the first time in the Romanian Country. The monastery’s patrimony has the oldest bell from Walachia and it had been given by Dragomir in 1385.
The archeological diggings have revealed a golden coin treasure, ornamental terracotta tiles, which are exhibited at the Arges County Museum.
In 1990, like other religious places and with the blessing of His Holiness Calinic if Arges and Muscel, the monastery had been reopened and entrusted to the abbot loasaf Boiciuc who had formed a nine people religious parish.
In this holy Monastery, the priests perform the Holy Liturgy every day and, the Holy Oil and the Church Services of St. Vasile the Great are performed every Wednesday and Friday.
Being the altar of the ancestral faith, Cotmeana has kept alike the Christian Romanian orthodox religion for more than 620 years.
The Monastery Cotmeana was reconditioned between 1990-2005, with the help of Aboot Ioasaf and, with the blessing of His Holiness Calinic of Arges and Muscel. An imposing church, the cells, the trapeze and the households have been built near the Old Church (nowadays a historical monument).
Cotmeana became a great monasteries complex, attracting weekly thousands of pilgrims from our country and abroad, the place being also known because the Abbot Ioasaf is a very well known exorcist.

No comments

Lasă un răspuns

Ce parere aveti de noul website valcea-turism.ro?

View Results

Loading ... Loading ...